W związku z wprowadzoną aktualizacją Polityki ochrony bezpieczeństwa dzieci, młodzieży i dorosłych Związku Harcerstwa Polskiego, każdy pełnoletni członek ZHP koniecznie musi przejść szkolenie on-line i uzupełnić test, na podstawie którego otrzyma certyfikat Safe from Harm.
Certyfikat ten będzie ważny przez 3 lata i konieczne będzie jego odświeżanie.
Aktualnie każda osoba dorosła w ZHP musi ten certyfikat zdobyć najpóźniej do 28.02.2024!
Docelowo certyfikaty muszą być zdobyte i musi być to weryfikowane w następujących momentach:
- przy otwieraniu próby instruktorskiej (w momencie otwarcia – również przez osobę niepełnoletnią);
- w momencie obejmowania funkcji drużynowego (również przez osobę niepełnoletnią);
- w momencie mianowania na funkcję instruktorską (również przez osobę niepełnoletnią);
- w ciągu 3 miesięcy od osiągnięcia pełnoletności przez członka ZHP;
- w ciągu 3 miesięcy od dołączenia do organizacji osoby dorosłej.
Dodatkowo certyfikaty będą sprawdzane w trakcie wydarzeń centralnych, w których bierzecie udział oraz dużych wydarzeń lokalnych.
Wszystkie informacje dotyczące programu oraz dostęp do platformy szkoleniowej znajdziecie na stronie – https://gkzhp.sharepoint.com/SitePages/Safe-From-Harm.aspx
Jak zdobyć certyfikat?
- Wejdźcie w powyższy link i kliknięcie w zielony przycisk „Przejdź na platformę”.
- Zalogujcie się mailem w domenie zhp.pl lub zhp.net.pl (jeśli wchodzicie na platformę pierwszy raz będziecie musieli uzupełnić dane swojego konta, w tym numer ewidencyjny).
- Wejdźcie w zakładkę „Kursy” (górny lewy róg strony).
- Za pomocą pola „wyszukaj kursy” wpiszcie hasło Safe from harm.
- Wejdźcie w kurs pt. „Polityka bezpieczeństwa Dzieci, Młodzieży i Dorosłych w ZHP”.
- Zapoznajcie się z materiałami i wypełnijcie krótki test (test jest jednokrotnego wyboru i do jego zaliczenia konieczne jest zdobycie min. 11 punktów.
- Gdy Wam się uda pobierzcie test z zakładki certyfikat i wprowadźcie go sobie do zakładki „kursy, szkolenia i uprawnienia” w TIPI lub prześlijcie do mailowo do osoby, która robi to w Waszej drużynie lub hufcu.
Jak wprowadzić kurs w TIPI? – Informacja dla administratorów drużyn/szczepów/hufców
- Wyszukajcie odpowiednią osobę w TIPI za pomocą wyszukiwarki osób.
- Wejdźcie w zakładkę „Kursy, szkolenia i uprawnienia” i kliknijcie w ikonę +.
- Wybierzcie rodzaj kursu – „Inne kursy, warsztaty i uprawnienia”.
- Wybierzcie nazwę kursu/szkolenia/uprawnienia – „Certyfikat Safe From Harm” (możecie wpisać część nazwy i Wam wyskoczy).
- Wpiszcie numer certyfikatu (z dyplomu) oraz poprawną datę jego wydania oraz ważności.
- Zapiszcie.
Zdobywanie certyfikatu przez osoby bez maili ZHP:
- Konta dla osób bez maili ZHP należy zakładać przez stronę https://konta-sfh.zhp.pl/
- Konta może zakładać dla innych każda osoba, posiadająca maila w domenie @zhp.net.pl lub @zhp.pl. Konieczne jest zalogowanie się na swoje konto mailowe, aby było to możliwe.
- Aby założyć konto dla innej osoby, konieczne jest znanie jej imienia, nazwiska oraz numeru członkowskiego.
- W przypadku, w którym dana osoba posiada już konto, niemożliwe będzie założenie jej go ponownie. W takiej sytuacji wyświetli się komunikat o treści: Członek ma konto w MS365. Użyj jego do zalogowania się w Moodle
- Po wygenerowaniu konta wyświetli się informacja o loginie oraz haśle. Informacja ta zostanie również automatycznie przesłana na maila osoby, która generowała dane konto.
W ten sposób możliwe jest założenie kont wyłącznie dla członków ZHP. Osoby spoza ZHP, które powinny przejść certyfikację (wyłącznie te osoby niezrzeszone, które będą pełniły funkcję wychowawców lub kierowników w trakcie HALiZ) muszą mieć konto założone ręcznie. Potrzebę założenia takiego konta można zgłosić przez formularz: https://forms.office.com/e/FUTgLDcAFS