Cele projektu
Celem projektu jest nabycie ( w okresie 10.2020-06.2023) nowych kompetencji i kwalifikacji w obszarze turystyki przez 664 os. pełnoletnich mieszkańców województwa świętokrzyskiego poprzez dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości cykl kwalifikacyjnych kursów zawodowych (zakończonych egzaminem potwierdzającym uzyskanie kwalifikacji w zawodzie).
Cel zostanie osiągnięty poprzez
1. organizację zajęć przygotowawczych w wymiarze 40h dla osób pragnących zdobyć kwalifikację ratownika wodnego
2. organizację kursów kwalifikacyjnych koniecznych do uzyskania kwalifikacji ratownik wodny i kompetencji wychowawca wypoczynku odpowiednio 63h, 36h
3. organizację kursów dodatkowych uprawniających do wykonywania zawodu. 20h (kurs sternika motorowodnego) i 66 Kurs Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy)
4. Kurs „Prowadzenie pracy wychowawczej w grupie” 75h
Zastosowanie modułowej struktury projektu pozwala dostosować ścieżkę nabycia kwalifikacji do indywidualnych możliwości i potrzeb uczestnika. Poszczególne moduły samodzielnie stanowią kwalifikację w rozumieniu „Podstawowe informacje dotyczące uzyskiwania kwalifikacji w ramach projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego” tj. realizowane są zgodnie z warunkami przewidzianymi przez prawodawstwo w danej branży, posiadają jasno zdefiniowane warunki, które powinien spełniać uczestnik projektu ubiegający się o nabycie kwalifikacji, jednoznacznie wskazany podmiot odpowiedzialny za nadzór i gwarantujący odpowiednie procedury.
Dzięki koncentracji na zawodach o stosunkowo niskim progu wejścia, oraz działania przygotowawczym projekt stanowi ofertę dostosowaną dla osób o niskich kwalifikacjach (na poziomie ISCED 2). Zastosowanie ukierunkowanych form promocji, oraz zajęć przygotowawczych przyczyni się do przełamania barier strereotypizacyjnych związanych z zawodem Ratownik Wodny. Standard min. Zostaje zachowany dzięki zajęciom doszkalający z pływania, pozwoli on głównie kobietom na pokonanie barier kondycyjnych. Jednoczesne stosowanie modułów atrakcyjniejszych dla kobiet jak i dla mężczyzn tworzy kompleksową ofertę zgodną z zasadą uniwersalnego projektowania. Podczas dokonywanej diagnozy nie stwierdzono barier równościowych. Podczas realizacji projektu będzie przestrzegana zasada równości na każdym etapie projektu. Podczas realizacji projektu będzie przestrzegana zasad równości szans K i M na każdym etapie rekrutacji i realizacji działań. Podczas dokonywania diagnozy nie stwierdzono barier.